Siri’us startet opp høsten 2012 og består av en herlig gjeng sangglade damer.
De fleste er bosatt i Brumunddal, men koret har også medlemmer fra Moelv, Ottestad og Hamar. Siri’us synger ekte, amerikansk gospel.

Koret hadde sin første opptreden rett før jul i 2012, da alle medlemmer inviterte en venn til å komme å høre oss. Vi serverte gløgg, avholdt en «mini-konsert» og fikk konstruktive og gode tilbakemeldinger. Det var en flott opplevelse og en oppløftende start.

I januar 2013 hadde vi vår første offentlige opptreden, under en gudstjeneste i Veldre kirke. Dette opplevde vi som en skikkelig opptur, da veldig mange ble positivt og overraskende imponert over korets nivå.

Derfor var det ekstra hyggelig at vi i februar 2013 hadde solgt alle billetter til vår første konsert, også denne gangen i Veldre kirke. På denne konserten hadde vi med oss Richard Dahn jr. Han er opprinnelig fra Liberia, og har sin musikalske bakgrunn fra baptistkirken i hjemlandet. Dahn presenterte noen sanger fra sin siste CD «We can». Lasse Gulbrandsen var med som pianist. Han er en velrenommert og erfaren gospelpianist, komponist og arrangør. Gulbrandsen har spilt med blant andre Andrea Crouch, en av verdens mest solgte gospelartister. Dette ble en stor happening og vi var veldig stolte over å si at ja – vi er oppe å går. Det låt veldig bra av koret og vi gledet oss til fortsettelsen.

I løpet av årene siden har vi avholdt årlige og utsolgte konserter i Hamardomen der Frøydis Grorud har vært med sammen med dyktige musikere, hatt to samarbeider med DameEtagen og julekonsert med Trine Rein – alle konserter for fulle hus. Vi har også vært med Amazing ungdomskor på deres konsert i Brumunddal Kirke. Vi opptrer på byfester, juletorg, Ringsakergalla og diverse lokale arrangement. Et av de bedre stedene vi har vært var høsten 2017 på Modum Bad. Her fikk vi virkelig oppleve hva musikk kan bety for sjela.

Høsten 2015 var koret på Gran Canaria en uke. Supersosialt og herlig – og også fire flotte opptredener og konserter der.

Vi har også deltatt med sang på Ringsakergallaen i 2016.

Vinteren 2017 satset koret på soulprosjekt med dyktige, lokale musikere, samt to gospelkonserter av vår tradisjonelle store satsing i Hamardomen. Her er også våre faste og dyktige musikere med. Soulkonserter har nå blitt en årlig begivenhet som vi avholder i feb/mars. Vi når stadig et større publikum, trekker «fulle hus» og høster herlige anmeldelser fra publikummere og fra pressen. Etterhvert har konseptet blitt noe utvidet, og vi kjører «fullt show» fra scenen, med flotte solister, danser, fullt band og et herlig, engasjerende kor. Virkelig verdt å få med seg.

2019 ble et travelt år for oss. Vi hadde først våre tradisjonelle soulkonserter i februar, før vi senere om våren (april-mai-juni) dro ut på en «mini-turne» og innledet et samarbeid med andre gospelkor i nærområdet vårt. Det ble da gospelkonserter på Gjøvik, med Gjøvik gospelkor, i Grue sammen med SHINE, vi var i Olavskirken på Modum, i Østre Gausdal kirke før vi avsluttet semesteret med gospelkonsert i Ringsaker kirke. Gospelkonsert i Ringsaker kirke i juni er også en god tradisjon for oss.

Høsten 2019 hadde vi vår hittil største satsing. Vi inviterte med oss en rekke dyktige sangere som sammen med oss i koret dannet et storkor på 70 sangere der gospelsjangeren stod i sentrum. Prosjektet het «Gospel Power – The Love Theory». Vi avholdt 2 konserter i Hamars kulturelle storstue i Hamar Kulturhus, Kirsten Flagstadsalen. Med oss på dette hadde vi dyktige musikere som Rolf Øyvind Hæg, Espen Hauge, Sjur Lundstein, Dag Tofteng, Lasse Gulbrandsen og Frøydis Grorud. Prosjektet ble en stor suksess for koret, og vi satser på å gjennomføre et tilsvarende prosjekt høsten 2021.

I desember 2019 ble vi også spurt om å være med Trine Rein på hennes julekonserter i Hedmark. Det resulterte i en mini-turné i hhv Hamar, Elverum og Kongsvinger.